Voor 16.00 besteld direct verzonden
Gratis verzenden boven 50 euro
Retourneren binnen 30 dagen
Klantenservice 036 52 42 063
Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je informatie over de Aurora Patina klantenservice. Wij hebben een lijst samengesteld met de meest voorkomende vragen over bestellen, verzenden, retourneren en betalen.

Mocht je toch nog vragen hebben na het doorlezen van onderstaande antwoorden, neem dan gerust contact met ons op via klantenservice@aurorapatina.nl of ons klantenservice telefoonnummer.

1 Algemeen
1.1 Hoe kan ik met jullie in contact komen?
Dat is heel eenvoudig. Je kunt ons altijd bereiken via e-mail op klantenservice@aurorapatina.nl. Dat is de makkelijkste en betrouwbaarste manier om aan ons een vraag te stellen. Wij zijn op kantooruren ook telefonisch bereikbaar voor vragen over je bestelling. Je vindt het nummer rechts boven in de webshop.
1.2 Hoe veilig is winkelen bij Aurora Patina Online?
Onze winkel voldoet aan alle moderne eisen die aan online winkelen gesteld mogen worden. Je kunt veilig betalen met iDeal, PayPal, Creditcard of overboeking. Je kunt zelfs kiezen om achteraf te betalen met de digitale acceptgiro van Afterpay. Wij gaan zorgvuldig om met je gegevens, deze worden alléén voor verzend en klantenservice doeleinden gebruikt. Eventueel verzamelde gegevens voor een account bij ons zijn strikt prive en worden onder geen beding ter inzage aan derden gegeven.
1.3 Het sieraad past toch niet zo goed bij me, mag ik het teruggeven?
Ja, dat is geen enkel probleem. Sieraden zijn heel persoonlijk. Daarom kun je tot twee weken na ontvangst zonder opgaaf van redenen de bestelling of onderdelen daarvan retour zenden. Je krijgt dan het volledige aankoop bedrag terug gestort. Je leest daar meer over op de pagina 'Verzenden & retouren'
1.4 Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Wij lossen het graag zo snel mogelijk met je op. Het beste is om direct contract op te nemen met onze klantenservice zodat we samen kunnen kijken naar een geschikte oplossing. Wil je daarna toch nog graag de klachtenprocedure starten? Dat kan natuurlijk. Aurora Patina werkt volgens de klachtenregeling van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. We ontvangen je klacht dan graag schriftelijk via e-mail aan klantenservice@aurorapatina.nl of via de reguliere post aan Aurora Patina t.a.v. Klachtenafhandeling, Boonestaakstraat 14, 1336 AP te Almere. We zullen dan de klacht z.s.m in behandeling nemen en binnen 14 dagen een reactie geven.
1.5 Ik heb een fout op de website ontdekt, hoe kan ik helpen?
Mocht je ondanks onze grootst mogelijke zorgvuldigheid toch een fout of onjuistheid hebben opgemerkt, dan waarderen wij het zeer als je via het contact formulier rechts op de website daarvan melding wilt maken. Dat geldt overigens ook voor onze uitingen op Facebook, Pinterest en Twitter.
2 Bestellen
2.1 Ik heb een foutje gemaakt bij het bestellen, wat moet ik doen?
Het kan iedereen overkomen, maak je vooral geen zorgen. Bij fouten of vergissingen kun je ten alle tijde gerust contact met ons opnemen via onze klantenservice. Wij passen dan graag je bestelling aan, of annuleren de bestelling als deze per vergissing is geplaatst.
2.2 Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja dat kan tot het moment dat wij de bestelling voor verzending hebben aangeboden bij PostNL of de pakketdienst, en dat is meestal redelijk vlot. Als je een bestelling wilt annuleren neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via de klantenservice of de -Stel een vraag- knop. Je vindt ons klantenservice telefoonnummer rechts boven in de webshop. Indien je al betaald hebt krijg je van ons natuurlijk het aankoop bedrag van ons retour. Mochten wij de order al verzonden hebben dan kun je alsnog binnen 30 dagen de bestelling retourneren. Je dient daarvan wél binnen 14 dagen melding te maken. Je bent dan helaas wel zelf verantwoordelijk voor de portokosten van het retourneren.
2.3 Ik wil graag wat weten over mijn geplaatste bestelling, waar kan ik dat vinden?
Je wordt via email op de hoogte gehouden van de status van je bestelling. Bijvoorbeeld als je betaling geslaagd is, de bestelling in behandling is genomen en als de bestelling verzonden is. Je kunt ook te alle tijde de status van je bestelling volgen door in te loggen op je account bij Aurora Patina als je dat aangemaakt hebt. Bij het account vindt je alle gegevens van je bestellingen onder het tabblad 'Mijn bestellingen'.
2.4 Ik heb net twee bestellingen geplaatst. Moet ik nu twee maal verzendkosten betalen?
Als je na het plaatsen van een bestelling direct nog één of meerdere bestellingen plaatst, dan zullen wij je bestellingen samen versturen. Je hoeft dan natuurlijk maar één maal verzendkosten te betalen. Neem in dat geval contact met ons op met het verzoek de gemaakte verzendkosten te retourneren, graag met vermelding van je bankrekeningnummer. Wij zullen dan na verzenden de te veel gemaakte bestelkosten op je rekening terug storten. Als het totaal van je bestellingen samen boven de 50 euro komt krijg je van ons zelfs de eerder betaalde verzendkosten retour en is verzending gratis!
3 Betalingen
3.1 Wat zijn mijn betaalmogelijkheden?
In Nederland kun je betalen met iDEAL, PayPal, creditcard, achterafbetalen met AfterPay en vooraf overmaken via een bankoverschrijving. Woon je in België dan kun je betalen met PayPal, creditcard, overschrijving via bank maar ook met Bancontact/Mister Cash. Voor meer informatie over betalingsmogelijkheden verwijzen wij je graag naar de pagina 'Betaalmethoden'.
3.2 Mijn betaling is mislukt. Wat kan ik doen?

Heb je géén account bij ons? Bel dan onze klantenservice of stuur een mailtje naar klantenservice@aurorapatina.nl.

Heb je wél een account aangemaakt dan kun je ten alle tijde alsnog betalen om de bestelling te voltooien. Dit gaat als volgt:

1. Bent je nog niet ingelogd? Log in op je account bij Aurora Patina. Dat kan bovenin de website.

2. Als je bent ingelogd klik je op 'Mijn account' waarna je op het dashboard van je account terecht komt.

3. Onder je account gegevens vind je een tabel met recente orders. je zoekt de order waarbij de status vermeld: 'Wacht op betaling'.

4. Klik op 'Bekijken' dat achter de order staat. Je komt nu terecht bij de bestelgegevens van de nog te betalen order.

5. Op de pagina vind je onder 'Betaling' een link naar 'Nu betalen'.

6. Klik op 'Nu betalen' om het betaalproces te hervatten.

3.3 Betalen per bankoverschrijving: Waar vind ik de bankgegevens en het bedrag?
Als je gekozen heeft om per bankoverschrijving te betalen ontvang je van ons per email een order bevestiging met daarin het factuur bedrag en de bankgegevens van Aurora Patina. Deze email ontvang je op het email adres dat je aan ons hebt doorgegeven bij de bestelling. je kunt met behulp van deze gevens de betaling zelf in orde maken. Wij versturen je bestelling zodra wij de betaling hebben mogen ontvangen. Hou er rekening mee dat hierdoor de leveringstijd wat langer is dan normaal. Je vindt onze bankgegevens ook op de pagina 'Bedrijfsgegevens'.
3.4 Bankoverschrijving: hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling binnen heb?
Als je per bankoverschrijving betaalt, dan kan het enkele dagen duren voordat je betaling bij ons op de rekening staat afhankelijk vanaf welke bank u het bedrag overmaakt en of je vanuit Belgie betaalt. Maak je vooral geen zorgen, wij controleren onze rekening elke dag en leggen de bestelling apart. Zodra wij de betaling binnen hebben krijg je van ons direct bericht en sturen wij je bestelling op. Vanaf dat moment geldt de normale leverings tijd van 1-2 dagen. Mocht je dat prettig vinden dan kun u ons altijd even laten weten dat u een betaling per bank heeft voldaan. Dat is wel zo zeker.
4 Verzenden
4.1 Wat zijn de kosten voor het verzenden van mijn bestelling?
Wij hanteren een vast tarief bij een bestelling onder de 50 euro van 1,95 euro ongeacht de hoeveelheid producten. Zo weet je waar je aan toe bent. Boven de 50 euro is verzending gratis! Wil je graag dat je bestelling met Track&Trace of aangetekend verstuurd wordt? Dat kan natuurlijk ook, al kost dat wel iets extra. Deze kosten worden duidelijk vermeld en doorberekend bij het kiezen van een verzendmethode bij het afrekenen. Voor meer informatie over verzendkosten verwijzen wij je graag naar onze pagina Verzenden & retourneren.
4.2 Wat zijn de verschillende verzendmogelijkheden?
Bij het bestellen kun je zelf de door jou gewenste verzendmethode kiezen. Je hebt voor Nederland de keuze uit Standaard verzending (€1,95, gratis boven € 50,-), Track&Trace (€ 3,95, gratis boven € 125,-) en Aangetekend (€ 7,95, gratis boven € 175,-). Voor België kun je kiezen uit Standaard verzending of Aangetekend België. Dit kost respectievelijk € 1,95 en € 9,95.
4.3 Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling binnen heb?
Normaal moet je rekenen op een leveringstijd van 1 tot 2 dagen nadat wij je bestelling hebben ontvangen, met uitzondering van vooruitbetaling per bank, dan geldt deze levertijd vanaf het moment dat wij de betaling hebben ontvangen. Je krijgt van ons automatisch bericht als wij je bankbetaling binnen hebben. Heb je haast? Neem dan even contact met ons op. Wij zullen dan kijken of wij je bestelling met spoed kunnen leveren. Daar zitten overigens wél kosten aan verbonden. Leveringen naar België duren in de regel 3 tot 5 werkdagen.
4.4 Ik heb in het weekend besteld of vrijdag na 16.00 uur.
Als je op vrijdag na 16.00 uur of in het weekend besteld, kunnen wij pas op de eerstvolgende maandag pakketten aanbieden aan PostNL. Hou er dan ook rekening mee dat je bestelling pas vanaf dinsdag bij je in de brievenbus ligt
4.5 Kan ik bestellingen persoonlijk komen afhalen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Aurora Patina is alleen online actief, en gebruikt betrouwbare partners voor betaling, verzending en retournering van al je bestellingen.
5 Retourneren
5.1 Kan ik bestellingen terug sturen?
Dat kan natuurlijk! Je hebt zelfs recht op een wettelijk vastgelegde twee weken bedenktijd na ontvangst bij al je online aankopen, niet alleen bij ons. Voor meer informatie over het retourneren van bestellingen verwijzen wij u graag naar onze pagina Verzenden en retourneren.
5.2 Als ik iets retour zend, krijg ik de kosten daarvoor van jullie vergoed?
Nee, je bent zelf verantwoordelijk voor de terugzending van de bestelling of onderdelen daarvan. Dat betekent ook dat je zorg draagt voor de kosten van het retourneren. Je krijgt van ons wel eventuele verzendkosten die je bij de bestelling hebt betaald terug. Heb je de bestelling zonder verzendkosten van ons ontvangen? Dan krijg je uiteraard geen verzendkosten vergoed.
6 Collectie
6.1 Waar komen de sieraden vandaan?
Wij kopen vintage sieraden in bij juweliers uit Duitsland en Engeland. Onze nieuwe sieraden kopen wij in bij inporteurs en leveranciers uit Nederland en Duitsland. Een deel van de collectie wordt in eigen beheer gemaakt.
6.2 Zijn de sieraden nikkelvrij?
Alle sieraden die je bij Aurora Patina kunt kopen voldoen zonder uitzondering aan de europese wetgeving voor sieraden verkoop aan consumenten. Onze zilveren sieraden, vintage en nieuw, zijn van echt zilver en bevatten géén nikkel. De sieraden van De Vogue zijn van sterling zilver dat ook nog eens is gerhodineerd waardoor het zilver langer mooi blijft. Edelstaal sieraden die wij verkopen zijn van nikkel vrij staal. Onze verzilverde sieraden zijn gemaakt van koperlegeringen die zijn verzilverd of direct gerhodineerd. De haakjes aan oorbellen hangers zijn gemaakt van echt zilver om allergie en irritatie te voorkomen.
Neem contact op
* Verplichte velden

Gratis verzenden

Boven 50 euro

Retourneren

Binnen 30 dagen

Klantenscore 9.3

Altijd vriendelijke service